Tuesday 11 September 2018

een week aan boord//a week on board (by Roos)


Sinds ik in de wereld van vis werk –nu zo’n drie maanden– wilde ik graag mee op een onderzoeksreis op de Noordzee. Op aanraden van collega’s meldde ik mij bij WMR en twee maanden later bevond ik mij aan boord van de Tridens, aan de lopende  band.
From the moment I started working in the field of fisheries -about three months now- one of my wishes was to join a research trip on the North Sea. My colleagues recommended to contact Wageningen Marine Research, and two months later I was on board Tridens, sorting fish.

Een week lang spetterden de vissen mij om de oren en dook ik in de benthos. Ervaringen die ik nooit zal vergeten, met enthousiaste en geduldige collega’s die mij elke keer weer uit wilden leggen wat het verschil was tussen een schar en een lange schar. Engelengeduld!

For one week, I sorted fish and benthos, and experienced things I'll never forget anymore. The colleagues on board were very patient in explaining (over and over again) how to distinguish a dab from a long rough dab.


Ook probeerde de bemanning mij te leren hoe ik schol, haring, poon en wijting moest schoonmaken. Op de poon na helaas met wisselend succes (maar wel met  veel plezier). Na een week stond ik wiegend op de kade Newcastle en nu ik weer achter mijn bureau in Den Haag zit merk ik: ik mis het mooie schip, de mensen en zelfs die lopende band toch wel een beetje.
On top of that, the crew tried to teach me how to clean plaice, herring, gurnard and whiting-not always successfully, but definitely a lot of fun. After five days at sea I left the ship, and now I'm back at my desk in The Hague I miss the vessel, the people and even the fish sorting.


No comments:

Post a Comment